Виховна робота





Пріоритети виховної роботи

У контексті нових викликів, які постали перед країною, педагогічним працівникам необхідно переглянути практику виховної роботи та захисту дітей в навчальному закладі: слід зробити все, що допоможе дітям відновити відчуття безпеки; потрібно бути готовими до непростих запитань з боку школярів. Здобувачі освіти мають відчувати, що вчителі готові їх вислухати, допомогти проаналізувати відчуття та досвід.

Посилення національно-патріотичного характеру навчання та виховання передбачає використання у виховній роботі з учнями кращих традицій та звичаїв українського народу.

Важливим в питаннях профілактики дитячої жорстокості та насильства є:

·         створення безпечного середовища для дітей в навчальному закладі, спокійного мікроклімату в класному колективі;

·         допомога дітям відчути безпеку, подолати негативні емоції, налагодження діалогу з учнями;

·         посилення національно-патріотичного характеру навчання та виховання;

·         проведення належного сімейного виховання, відродження сімейних цінностей, підвищення ваги виховної функції сім’ї та підняття її авторитету, підготовка підростаючого покоління до дорослого, сімейного життя.

Зміст виховання будується згідно “Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України”, які затверджені наказом МОН України від 31.10.2011 №1243, зокрема, за напрямами:

- ціннісне ставлення до суспільства і держави;

- ціннісне ставлення до людей;

- ціннісне ставлення до природи;

- ціннісне ставлення до мистецтва;

- ціннісне ставлення до праці;

- ціннісне ставлення до себе.

МЕТА І ЗАВДАННЯ ВИХОВНОЇ РОБОТИ

1. Виховувати в здобувачів освіти любов до свого народу, його мови, традицій, народних ремесел.

2. Виховувати любов до праці, почуття дбайливого господаря своєї школи, бережливе ставлення до шкільного і класного майна.

3. Вчити дітей вчитись, виховувати почуття відповідальності за доручену справу.

4. Виховувати бережливе ставлення до природи, дати елементарні знання з екології.

5. Виховувати дітей за принципами християнської моралі.

6. Здійснювати правове виховання дітей, ознайомлювати з правовою відповідальністю, окремими статтями Кримінального кодексу України.

7. Привчати дітей до систематичного читання періодичної преси, перегляду телепередач, з наступним обговоренням цих матеріалів на інформаційно-пізнавальних годинах.

8. Зміцнювати здоров'я дітей, добиватися сумлінного ставлення до уроків фізкультури, занять у спортивних секціях, ранкової фізкультури.

9.3 метою вивчення природи рідного краю організовувати екскурсії і походи, прокладати "екологічні стежки".

10. Виховувати повагу до вчителів, старших, батьків.

ЦІЛІ І ЗАВДАННЯ ВИХОВНОЇ РОБОТИ

Основною метою є виховання всебічно та гармонійного розвитку особистості відповідно до цільових орієнтирів виховної діяльності.

Цільові орієнтири виховної діяльності:

1. Сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального, морального потенціалу.

2. Забезпечувати опанування учнями цілісної системи знань про навколишнє середовище, практичних вмінь і навичок, способів творчої діяльності, прийомів і методів самопізнання і розвитку.

3. Виховувати в учнів цілісне сприйняття себе і навколишньої соціальної та природної дійсності.

4. Узгоджувати інтереси особистості з інтересами членів класної спільноти, з особливостями колективу класу та умовами його життєдіяльності.

5. Для зміцнення трудової дисципліни і поведінки учнів постійно акцентувати увагу на необхідності виконання правил для учнів.

6.Заохочувати учнів, які сумлінно ставляться до своїх доручень та обов'язків.

Виховна робота у ліцеї

Виховна робота у ліцеї здійснюється в контексті національної та загальнолюдської культур, охоплює навчально- виховний процес, ґрунтується на свободі вибору мети життєдіяльності та поєднує інтереси особистості, суспільства та нації.

Особливості виховної роботи

Виховна робота у закладі організована відповідно до “Конвенції про права дитини”, “Декларації прав дитини”, “Закону України про загальну середню освіту”, “Концепції виховання дітей та молоді у національній системі освіти ”, програми “Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України”, СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ліцею на 2021 - 2025 н.р., річного плану роботи, планів виховної роботи класних керівників та спільноти класних керівників.

Реалізація основних завдань виховної роботи здійснюється за кількома пріоритетними напрямками:

·         впровадження моделі громадсько активної школи;

·         інтегральний розвиток лідерства;

·         нові орієнтири роботи з обдарованою молоддю;

·         нові орієнтири виховної роботи;

·         я-громадянин і патріот своєї держави;

·         здорова особистість - здорова нація;

·         формування в учнів загальнолюдських цінностей та моралі;

·         національне та культурне відродження, звичаїв та обрядів, виховання поваги до рідної мови;

·         організація інформаційно-просвітницької роботи серед учнів;

·         розвиток творчих та інтелектуальних здібностей учнів, залучення дітей до різноманітної діяльності за інтересами;

·         організація морально-правового виховання, залучення до цієї роботи працівників правоохоронних органів. Захист прав та інтересів учнів;

·         надання допомоги в організації роботи органам учнівського самоврядування;

·         організація літнього відпочинку школярів, зокрема пільгового контингенту;

·         охорона та зміцнення здоров 'я дітей;

·         організація роботи з батьками.

Виховання здобувачів освіти здійснюється в контексті національної та загальнолюдської культур, охоплює навчально- виховний процес, ґрунтується на свободі вибору мети життєдіяльності та поєднує інтереси особистості, суспільства та нації.

Виховні технології, які використовує в своїй роботі заклад:

·         проектні технології;

·         інтерактивні технології;

·         елементи театральної педагогіки

Нормативно-правова база з виховної роботи:

·         Декларація прав дитини.

·         Закон України про загальну середню освіту.

·         Закон України Про молодіжні дитячі організації.

·         Конвенція з прав дитини.

·         Концепції виховання дітей та молоді у національній системі освіти.

·         Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України.

·         План ВР на 2025/2026 н.р.

·         СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ліцею 2021 - 2025 н.р.

Наше педагогічне кредо:

·         Кожний школяр має свій індивідуальний талант, наше завдання його виявити, розкрити, розвинути;

·         Кожен школяр має право на самореалізацію, самоактуалізацію;

·         Кожен школяр має право на вибір життєвої позиції;

·         Забезпечити для кожного школяра умови для інтелектуального, морального, духовного, соціально-культурного, фізичного розвитку на основі природних можливостей та здібностей.

Головна мета - виховання інтелектуальної, гуманної, творчої особистості, здатної до активної професійної та громадської діяльності.

Наша програма:

"Ліцей - центр науки, культури й громадського виховання"

Визначальними принципами Концепції виховної роботи ліцею є:

·         Принцип гуманізації й демократизації виховного процесу;

·         Принцип особистісно-орієнтованого підходу у вихованні;

·         Принцип єдності загальнолюдського та національного у формуванні високої духовності, культури, гуманістичного мислення крізь призму національного.

·         Принципи оптимізації виховного процесу.





Нормативні документи
Профілактика дитячого травматизму
Нормативні документи
Методичні матеріали
 
   Дитячий травматизм і його попередження – дуже важлива і серйозна проблема. Незважаючи на велику різноманітність травм у дітей, причини, що викликають їх, типові. Перш за все, це невпорядкованість зовнішнього середовища, недбалість, недогляд дорослих, необережна, неправильна поведінка дитини в побуті, на вулиці, під час ігор, занять спортом. Природно, виникненню травм сприяють і психологічні особливості дітей: допитливість, велика рухливість, емоційність, недолік життєвого досвіду, а звідси відсутність почуття небезпеки.

Пам`ятки з охорони здоров`я та безпеки життєдіяльності учнів під час канікул

 Соціальний захист дітей
Про пільги дітей учасників АТО


Перелік урядових і галузевих документів, що забезпечують дотримання законодавства в галузі охорони дитинства
1. Конституція України
2. Конвенція ООН про права дитини
3. Сімейний Кодекс України
4. Закон України від 23.05.1991 № 1060-ХІІ “Про освіту”
5. Закон України від 01.06.2000 № 1768-III «Про охорону дитинства»
6. Закон України від 13.05.1999 № 651-ХІV “Про загальну середню освіту”
7. Закон України від 22.06.2000 № 1841-ІІІ “Про позашкільну освіту”
8. Закон України від 11.07.2001 № 2628-ІІІ “Про дошкільну освіту”
9. Закон України від 04.09.2008 №375-VI «Про оздоровлення та відпочинок дітей»
10. Закон України від 28.02.1991 № 796-ХІІ “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”
11. Закон України від 21.11.1992 №2811-ХІІ «Про державну допомогу сім’ям з дітьми»
12. Закон України від 16.11.2000 №2109-ІІІ «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам»
13. Закон України від 13.01.2005 №2342-ІV «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»
14. Закон України від 02.06.2005 №2623-ІV «Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей»
15. Закон України від 20.12.1991 №2011-ХІІ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців і членів їх сімей»
16. Закон України від 22 жовтня 1993 №3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»
17. Закон України від 15.11.2001 № 2789-ІІІ «Про попередження насильства в сім’ї»
18. Закон України від 21.03.1991 № 875-XII «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»
19. Закон України від 19.05.2009 N 1343-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань соціального захисту багатодітних сімей»
20. Закон України від 23.09.2010 № 2556-VI «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за неналежне виконання обов’язків стосовно охорони життя та здоров’я дітей, а також за зловживання опікунськими правами»
21. Закон України від 15.03.2011 № 3133-VI «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та інвалідам»
22. Указ Президента України від 11.07.2005 № 1086/2005 «Про першочергові заходи щодо захисту прав дітей»
23. Указ Президента України від 30.12.2000 №1396/2000 «Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповних сімей»
24. Указ Президента України від 28.01.2000 №113/2000 «Про додаткові заходи щодо запобігання дитячій бездоглядності»
25. Указ Президента України від 29.03.2001 №221/2001 «Про додаткові заходи щодо реалізації державної молодіжної політики»
26. Указ Президента України від 23.06.2001 №467/2001 «Про додаткові заходи щодо вдосконалення соціальної роботи з дітьми, молоддю та сім’ями»
27. Указ Президента України від 05.05.2004 №506/2004 «Про додаткові заходи щодо вдосконалення системи здійснення соціальних виплат громадянам»
28. Указ Президента України від 04.05.2007 №376/2007 «Про додаткові заходи щодо захисту прав та законних інтересів дітей»
29. Указ Президента України від 01.06.2005 № 900/2005 «Про першочергові заходи щодо створення сприятливих умов життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями»
30. Указ Президента України від 18.12.2007 № 1228/2007 «Про невідкладні заходи щодо створення сприятливих умов для життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями»
31. Указ Президента України від 30.04.2002 №428/2002 «Питання соціального захисту дітей журналістів, які загинули або стали інвалідами у зв’язку з виконанням службових обов’язків»
32. Указ Президента України 16.12.2011 №1163 “Про питання забезпечення реалізації прав дітей в Україні”
33. Наказ Міністерства освіти України від 19.06.1996 №216 «Про затвердження Інструкції про виготовлення і правила користування Єдиним квитком для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків»
34. Наказ Державного комітету України у справах сім’ї та молоді Міністерства освіти України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства праці та соціальної політики України від 26.05.1999 №34/166/131/88 «Про затвердження Правил опіки та піклування»
35. Наказ Державного комітету України у справах сім’ї та молоді, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 16.01.2004 №5/34/24/11 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення»
36. Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.08.2006 №631 «Про вжиття вичерпних заходів, спрямованих на дотримання законодавства щодо захисту прав неповнолітніх»
37. Наказ Міністерства освіти і науки України від 17.11.2003 №763 «Про затвердження норм матеріального та нормативів фінансового забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також вихованців шкіл-інтернатів»

38. Наказ Міністерства праці та соціальної політики України від 16.11.2007 №612 «Про затвердження Порядку обліку, зберігання, оформлення та видачі посвідчень особам, які одержують державну соціальну допомогу, відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам”.
39. Наказ Міністерства освіти і науки України від 09.12.2010 № 1224 «Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах»
40. Наказ Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 29.06.2010 №1947 «Про затвердження Інструкції про порядок видачі посвідчень батьків та дитини з багатодітної сім’ї»
41. Спільний наказ Міністерства соціальної політики України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства внутрішніх справ України від 01.06.2012 № 329/409/652/502 «Про взаємодію місцевих органів виконавчої влади з питань здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються в прийомних сім`ях та дитячих будинках сімейного типу, соціального супроводження прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу»
42. Постанова Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 №226 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування»
43. Постанова Кабінету Міністрів України від 03.06.1999 №961 «Про деякі заходи щодо підтримки здоров’я сім’ї, безпечного материнства і відповідального батьківства»
44. Постанова Кабінету Міністрів України від 17.10.2007 № 1242 «Про затвердження Концепції Державної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
45. Постанова Кабінету Міністрів України від 25.08.2005 №823 «Про затвердження Порядку надання одноразової допомоги дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, після досягнення 18-річного віку»
46. Постанова Кабінету Міністрів України від 17.10.2007 №1228 «Питання організації виконання законодавства щодо опіки, піклування над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування»
47. Постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2002 №565 «Про затвердження Положення про прийомну сім’ю»
48. Постанова Кабінету Міністрів України від 02.03.2010 № 209 «Деякі питання виготовлення і видачі посвідчень батьків та дитини з багатодітної сім’ї»
49. Постанова Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 №872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»
50. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.06.2003 №364-р «Про затвердження Концепції запобігання та викоренення найгірших форм праці дітей»
51. Розпорядження Президента України від 11.06.2007 №119/2007-рп «Про заходи щодо захисту дітей, батьки яких загинули під час виконання службових обов’язків»
 52. Указ Президента України Про додаткові заходи із забезпечення гарантій реалізації прав та законних інтересів дітей
53. Лист МОНУ від 08.08.13№ 1/9-539 Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами
54. Постанова Кабінету Міністрів України від 21.11.2013 №895 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах»
55. Постанова Кабінету Міністрів України від 21.11.2013 №896 «Про затвердження Порядку виявлення сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, надання їм соціальних послуг та здійснення соціального супроводу таких сімей (осіб)»
 

Актуальні програми з виховної роботи – 2016

Виховна діяльність з дітьми групи ризику


Військово-патріотичне виховання


Правова освіта

 
 

Немає коментарів:

Дописати коментар