СТОП Булінг

   
ПЛАН ЗАХОДІВ ЧУГУЇВСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №1 ІМЕНІ І.Ю.РЄПІНА ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ БУЛІНГУ В УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ 2021/2022 н.р.







Для батьків

1.    ЗАКОН УКРАЇНИ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-viii#Text

2.    Кодекс України «Про адміністративні правопорушення»

Глава 14. Стаття 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу.

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Булінг — це агресивна поведінка дітей одне до одного, яка має на меті, принизити, залякати і часто супроводжується фізичним насиллям. Це явище зустрічається у дитячому й молодіжному колективах все частіше и частіше.

 Що може спричинити прояви булінгу?

Значну роль у виникненні булінгу відіграє сім’я: саме у батьків діти копіюють порушені стилі вирішення конфліктів, проблеми у спілкуванні.. Діти-агресори досить часто спостерігають ситуації насильства в сім’ї, а також зазнають тілесних покарань. Тобто дитина бачить насильство в сім’ї, відтворює його в навчальному закладі, а потім у власній родині

У групі однолітків має місце ситуація соціального навчання: перший епізод насильницьких дій, що не отримав негативної оцінки з боку дорослих, стає «пусковим гачком» для поширення подібних ситуацій у групі.

Як булінг може вплинути на майбутнє жертви та агресора?

— Насильство, особливо тривале, завжди спричиняє глибоку та стійку психічну травму. Відбуваються незворотні особистісні зміни в кожного із учасників процесу. Це часто не враховується дорослими. Страх, безвихідь та руйнування авторитетів — ось постійні супутники процесу шкільного булінгу.

Батьки та вчителі, насправді, часто не розуміють наскільки сильно страждають діти від шкільного цькування.

Спробуймо провести експеримент. Уявіть, що ви щодня приходите на роботу, а ніхто з вами спілкується, коли йдете по коридору — колеги відсторонюються, перешіптуються, дивлячись вам вслід. Коли заходите в кабінет — всі присутні замовкають, презирливо зиркають на вас, перекидаються образливими словами. Ви приходите на нараду, чи збори колективу, займаєте своє місце,а по дві людини з кожного боку демонстративно пересідають подалі. Результати вашої проробленої роботи знищуються, особисті речі щезають, псуються. Важливі документи зникають, а через деякий час ви знаходите їх, наприклад, в смітнику. Вас щодня принижують словесно, а часто й фізично. Уявили?

      Тепер дайте собі відверту відповідь: скільки ви зможете витримати? Як ви будете почуватися в таких умовах? Через який час влаштуєте істерику, підете на лікарняний та, зрештою, напишете заяву про звільнення? Різниця лише в тому, що дорослий, може в будь — який момент вийти із ситуації знущання над собою, а дитина — ні. Діти — жертви шкільного цькування, не можуть написати заяву про звільнення, більше того — їхні проблеми всерйоз навіть не сприймаються. Щоранку вони повинні повертатися в те саме пекло. І так триває роками.

Людина — соціальна істота. І досі немає психологічно жахливішої наруги ніж тривала примусова соціальна ізоляція — ситуація, коли всі проти тебе.

   Цькування — це завжди наслідок. Роль жертви , агресора, чи свідка — це також наслідок. Причина — це байдужість. Байдужість нас із вами — дорослих до маленьких негараздів, які, насправді, є катастрофами для наших дітей.

Для Учнів

1.      Чому булять?

https://www.stopbullying.com.ua/advices/1

2.       Що робити якщо тебе булять?

https://www.stopbullying.com.ua/advices/2

3.      Що робити, якщо ти бачиш, як булять іншого?

https://www.stopbullying.com.ua/advices/3

4.      Якщо ти поводишся як той, хто булить?

https://www.stopbullying.com.ua/advices/4

5.      Як боротися з боулінгом: поради для дітей

https://www.youtube.com/watch?v=espwzDTLVkE

 

Мультфільми для школярів про дружбу

Мультик про дружбу

https://www.youtube.com/watch?v=eFSOb8bVlUY&feature=youtu.be

Кітбуль

https://www.youtube.com/watch?v=AZS5cgybKcI&feature=youtu.be

Разом ми сила

https://www.youtube.com/watch?v=OE6ULHVNSNM&feature=youtu.be

Лама 3: друзі

https://www.youtube.com/watch?v=SkVqJ1SGeL0&feature=youtu.be



























Наголошуємо, що відповідальність за дії дитини до досягнення нею 18 років несуть батьки. Якщо дитина вчиняє насильство над іншими, батьків може бути притягнено до адміністративної, кримінальної або цивільної відповідальності, хоча за нанесення тілесних ушкоджень, побоїв, крадіжки та грабіж відповідати доведеться кривднику, навіть якщо він не досяг 18 років.


Номери телефонів "гарячих ліній", що надають інформаційну та консультативну допомогу з питань булінгу, торгівлі людьми, домашнього насильства та насильства за ознакою статі:
– Національна дитяча "гаряча лінія" 116 111 (з мобільного) або 0 800 500-225 (зі стаціонарного телефону);
– Національна "гаряча лінія" з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації 116 123 (з мобільного) або 0 800 500-335 (зі стаціонарного телефону);
– Національна "гаряча лінія" з протидії торгівлі людьми та консультуванню мігрантів 527 (з мобільного телефону), 0 800 505-501 (зі стаціонарного телефону).

Корисні телефони
– Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
– Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75;
– Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;

– Національна поліція України 102.

ЗАКОН УКРАЇНИ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)



Наказ Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти» https://ips.ligazakon.net/document/RE34394Z

Лист Міністерства освіти і науки України від 27.06.2019 № 1/9-414 «Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»http://www.kharkivosvita.net.ua/document/7619

Лист Міністерства освіти і науки України від 29.12.2018 № 1/9-790 «Щодо організації роботи з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу»,https://rada.info/upload/users_files/02147782/a32bba072f53866b133ab9bdf378d016.pdf

Лист Міністерства освіти і науки України від 11.02.2020 року № 1/9-80 "Про затвердження наказу Міністерства освіти і науки України " https://don.kyivcity.gov.ua/files/2020/3/5/54354.pdf


Немає коментарів:

Дописати коментар